All-Inn verhoogt efficiëntie Thuisbezorgd-organisatie.

Bij All-Inn zijn we gek op sushi. We zijn er pas echt fan van als die ook nog eens snel thuis geleverd wordt. Dat vinden de klanten van To ook. To verspreidde al jaren folders en gebruikte online platformen als Facebook en Google. Hierdoor ontstonden er een aantal problemen.

  • 20% van de klanten was ontevreden over de levertijd.
  • Bezorgers waren lang onderweg.
  • Marketingbudget werd overschreden.

Reistijd analyse bracht de uitkomst.

Omzet per postcode binnen 6 minuten reisafstand

Na een goed gesprek wisten To en All-Inn Verspreidingen waar de doelstelling lag. 6 minuten was de wens. Hierdoor zouden bezorgers eerder terug zijn om een volgende bestelling te kunnen afleveren. Doordat postcodegebieden op basis van reistijd waren geselecteerd bracht dit een focusgebied voor alle online en offline marketingactiviteiten.

Resultaten

Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om het resultaat.

  • Bezorgers brengen nu tot wel 24% meer bestellingenper shift weg.
  • Herhaalaankopen stegen met 17%
  • Klantbeoordelingen stegen met ruim 1 punt
  • Marketingkosten werden verlaagd met 32%

Vervolg

Op dit moment meten we de aankopen en gaan we slimmer om met die gegevens. Hierdoor zijn we in staat gebieden die een hogere omzet laten zien dan anderen, te analyseren op basis van doelgroepen.

All-Inn Verspreidingen levert niet alleen de data en de tools om onze klanten te bereiken, ze nemen constant het initiatief tot verdere optimalisatie. Hierdoor krijgen we dus ook direct inzicht in gebieden die voor ons in de toekomst heel interessant kunnen zijn.

Meer weten? Neem direct contact met ons op!